Služby kapitána

x Cena nezahrnuje x

Dopravu kapitána do/z místa nalodění (pokud není uvedeno jinak) a stravu.

Kapitán se stravuje společně s posádkou a posádka bere ohled na to, že kapitán má určité stravovací zvyklosti 🙂

Jiří Kučera- kapitán, instruktor a dobrodruh

Narozen 22.8. 1971 v Děčíně

Služba kapitána či skippera na palubě je určena zákazníkům, kteří požadují nadstandardní a profesionální servis k dovolené na moři. Součástí služeb je výběr lodě pro danou plavební oblast. O vaši dovolenou na jachtě se postaráme s plně profesionálním přístupem, která vychází z letité praxe v oboru. Pro obě strany je důležité osobní setkání a váš konkrétní požadavek konzultovat osobně. 

Služeb kapitána/ skippera je možné také využít jako jachetního instruktora MDČR. Jsem oprávněn provádět praktické zkoušky na moři k prokázání odborné způsobilosti velitele námořní jachty požadované při zkoušce na MDČR sk. C a B.

Držitel licence a odbornost:

  • Velitel jachty mořské plavby (Yachtmaster offshore).
  • Jachetní instruktor. Jsem oprávněn provádět praktické zkoušky na moři k prokázání odborné způsobilosti velitele jachty v souladu s § 16 odst..2 a § 18 odst. 2 vyhlášky č. 315/2000 Sb., o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty.
  • Vůdce malého plavidla bez omezení výkonu motoru a rozměru plachet, 
  • Pro Státní plavební správu držitel oprávnění k ověřování praktických dovedností kategorie M (malé plavidlo do 20 a 24m) a S (plachetnice).
  • Držitel průkazu VHF

Školitel a instruktor kapitánských kurzů k získání průkazu vedení rekreačního plavidla (VMP a MPZ).Zkušenosti kapitána z plavebních oblastí:

Jako kapitán a instruktor, jsem se účastnil plaveb převážně v Egejském moři, Jonském moři, Jaderském, Tyrhénském, Severním moři, Atlanském oceánu, Andamanském moři v Asii a Karibském moři. Velkou zkušenost mám také s kanálovou a jezerní plavbou v Holandsku, Belgii a Německu.

 

Jazykové dovednosti:

anglický jazyk, německý jazyk, základy španělštiny

 

Další služby:

  • Asistence při zajištění zazimování Vaší lodi v zahraničí
  • Poradenství při koupi nové lodi
  • Služba kuchaře (hostesky) na plavbě 100 EUR/den

 

Kauce na loď

Služby kapitána nezahrnují zaplacení vratné kauce za loď. Kauci je nutné složit při převzetí lodě (výše kauce činí od 1 000 EUR do 5 000 EUR v případě drahých katamaránů a motorových jachet). Vratnou kauci lze pojistit a v tomto případě se platí charterové společnosti nevratná kauce (obvykle cca 200- 300 EUR) nebo kombinace vratné a nevratné kauce. Vždy záleží na podmínkách konkrétní dané společnosti. Kauci přímo u charterové společnosti je možné pojistit například v Chorvatsku a v Itálii. Méně častá je tato možnost v Řecku, na Kanárských ostrovech nebo ve Francii. Zaplacení vratné kauce je pro případ, kdy na lodi dojde k závadě (např. posádka ucpe záchod, ulomí nějakou kliku, ztratí člun….apod) a charterová agentura si částku za opravu strhne z kauce. Kauci je možné pojistit (jsou pojišťovny v ČR, které tuto službu nabízejí) a v tom případě je nutné mít od charterové agentury protokol, vše řádně zdokumentované a uplatit tak náhradu částky stržené z kauce u pojišťovny. Charterová agentura, i přesto, že má sjednáno pojištění, se jistí, aby loď nebyla ničena například záměrně. Je to podobný model, jako když si objednáte apartmán a skládáte vratnou kauci majiteli ubytování. V posledních letech se stalo nešvarem, že kapitáni, kteří jezdí nejčastěji v Chorvatsku a „zadarmo“ (většinou je to někdo z přátel na palubě), zaplatil i vratnou kauci. V případě přátel, kterým důvěřujete je to samozřejmě možné. Ale pokud se jedná o profesionální služby, tak není možné aby ještě kapitán platil za klienty kauci, i přesto, že má sjednané své pojištění odpovědnosti kapitána. Už tak je na kapitánovi poměrně velká zodpovědnost za celou posádku, jejich životy, plavbu a loď. Je to víceméně podobný případ jako kapitán letadla nebo strojvedoucí ve vlaku. Pokud by cestující cokoliv rozbili, měl by vlastně škodu platit oni. Další skutečnost je ta, že kapitán má například dvě, tři plavby po sobě a pokud by se na jedné z plaveb cokoliv stalo a charterová agentura by mu zablokovala zaplacenou kauci a v další plavbě by se opět něco přihodilo, nedělal by pak kapitán nic jiného než přicházel o peníze a dohadoval se s klienty zda to byla či nebyla jejich vina. Navíc tam hraje roli i psychologický fakt, že pokud si klienti platí kauci sami, nemají tendenci loď ničit. Z výše uvedených údajů tak není možné, aby profesionální kapitán kauci platit. Pokud si budete objednávat služby kapitána přímo přes charterovou agenturu, určitě za vás kauci také platit nebude.  V případě  posádky z řad jednotlivců, například na kondiční plavby, se posádka na vratnou kauci skládá. 

 

Napište nám

Buďte sami sobě kapitánem

© Lodnik.cz 2024