Služby kapitána
- 200 EUR/ den kapitánCena zahrnuje:
pojištění zodpovědnosti skippera
zajištění pronájmu lodi v dané lokaci
převzetí lodě od charterové společnosti + vyřízení dokumentace
plánování trasy
technický servis
delegátské služby během plavby
předání lodě zpět pronajímateli - 245 EUR/ den instruktorCena zahrnuje:
pojištění zodpovědnosti skippera
lektorské služby v oblasti výuky a praxe
zajištění pronájmu lodi v dané oblasti
převzetí lodě od charterové společnosti+ vyřízení dokumentace
zajištění aktuálních map oblasti plavby
plánování trasy
technický servis
delegátské služby během plavby
předání lodě zpět pronajímateli
x Cena nezahrnuje x
Dopravu kapitána do/z místa nalodění (pokud není uvedeno jinak) a stravu.
Kapitán se stravuje společně s posádkou a posádka bere ohled na to, že kapitán má určité stravovací zvyklosti 🙂
Jiří Kučera- kapitán, instruktor a dobrodruh
Narozen 22.8. 1971 v Děčíně
Služba kapitána či skippera na palubě je určena zákazníkům, kteří požadují nadstandardní a profesionální servis k dovolené na moři. Součástí služeb je výběr lodě pro danou plavební oblast. O vaši dovolenou na jachtě se postaráme s plně profesionálním přístupem, která vychází z letité praxe v oboru. Pro obě strany je důležité osobní setkání a váš konkrétní požadavek konzultovat osobně.
Držitel licence a odbornost:
- Velitel jachty mořské plavby (Yachtmaster offshore).
- Jachetní instruktor. Jsem oprávněn provádět praktické zkoušky na moři k prokázání odborné způsobilosti velitele jachty v souladu s § 16 odst..2 a § 18 odst. 2 vyhlášky č. 315/2000 Sb., o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty.
- Vůdce malého plavidla bez omezení výkonu motoru a rozměru plachet,
- Pro Státní plavební správu držitel oprávnění k ověřování praktických dovedností kategorie M (malé plavidlo do 20 a 24m) a S (plachetnice).
- Držitel průkazu VHF
Školitel a instruktor kapitánských kurzů k získání průkazu vedení rekreačního plavidla (VMP a MPZ).Zkušenosti kapitána z plavebních oblastí:
Jazykové dovednosti:
Další služby:
- Asistence při zajištění zazimování Vaší lodi v zahraničí
- Poradenství při koupi nové lodi
- Služba kuchaře (hostesky) na plavbě 100 EUR/den
Kauce na loď
Služby kapitána nezahrnují zaplacení vratné kauce za loď. Kauci je nutné složit při převzetí lodě (výše kauce činí od 1 000 EUR do 5 000 EUR v případě drahých katamaránů a motorových jachet). Vratnou kauci lze pojistit a v tomto případě se platí charterové společnosti nevratná kauce (obvykle cca 200- 300 EUR) nebo kombinace vratné a nevratné kauce. Vždy záleží na podmínkách konkrétní dané společnosti. Kauci přímo u charterové společnosti je možné pojistit například v Chorvatsku a v Itálii. Méně častá je tato možnost v Řecku, na Kanárských ostrovech nebo ve Francii. Zaplacení vratné kauce je pro případ, kdy na lodi dojde k závadě (např. posádka ucpe záchod, ulomí nějakou kliku, ztratí člun….apod) a charterová agentura si částku za opravu strhne z kauce. Kauci je možné pojistit (jsou pojišťovny v ČR, které tuto službu nabízejí) a v tom případě je nutné mít od charterové agentury protokol, vše řádně zdokumentované a uplatit tak náhradu částky stržené z kauce u pojišťovny. Charterová agentura, i přesto, že má sjednáno pojištění, se jistí, aby loď nebyla ničena například záměrně. Je to podobný model, jako když si objednáte apartmán a skládáte vratnou kauci majiteli ubytování. V posledních letech se stalo nešvarem, že kapitáni, kteří jezdí nejčastěji v Chorvatsku a „zadarmo“ (většinou je to někdo z přátel na palubě), zaplatil i vratnou kauci. V případě přátel, kterým důvěřujete je to samozřejmě možné. Ale pokud se jedná o profesionální služby, tak není možné aby ještě kapitán platil za klienty kauci, i přesto, že má sjednané své pojištění odpovědnosti kapitána. Už tak je na kapitánovi poměrně velká zodpovědnost za celou posádku, jejich životy, plavbu a loď. Je to víceméně podobný případ jako kapitán letadla nebo strojvedoucí ve vlaku. Pokud by cestující cokoliv rozbili, měl by vlastně škodu platit oni. Další skutečnost je ta, že kapitán má například dvě, tři plavby po sobě a pokud by se na jedné z plaveb cokoliv stalo a charterová agentura by mu zablokovala zaplacenou kauci a v další plavbě by se opět něco přihodilo, nedělal by pak kapitán nic jiného než přicházel o peníze a dohadoval se s klienty zda to byla či nebyla jejich vina. Navíc tam hraje roli i psychologický fakt, že pokud si klienti platí kauci sami, nemají tendenci loď ničit. Z výše uvedených údajů tak není možné, aby profesionální kapitán kauci platit. Pokud si budete objednávat služby kapitána přímo přes charterovou agenturu, určitě za vás kauci také platit nebude. V případě posádky z řad jednotlivců, například na kondiční plavby, se posádka na vratnou kauci skládá.
Napište nám
© Lodnik.cz 2024